TOPlist

Certifikát 

Velkoobchod - Maloobchod motorových olejů a maziv.

OlejGroup.cz © 2007 - 2022


Úvod »AdBlue» Cartechnic AdBlue 10L


        

Cartechnic AdBlue 10L

img

 

Číslo produktu: 1044
Běžná cena 1 199 Kč
Naše cena bez DPH : 330 Kč
Naše cena s DPH (21 %):
399 Kč

AdBlue - ISO 22241

AdBlue® je čirá zpravidla bezbarvá kapalina, která se skládá z 32,5% vysoce chemicky čisté syntetické močoviny a 67,5% demineralizované vody.

Skutečně se tedy jedná o vodný roztok chemicky vyrobené vysoce čisté močoviny. Močovina (urea) je organická látka složená z uhlíku, dusíku, kyslíku a vodíku. Vyrábí se chemickou syntézou z amoniaku a oxidu uhličitého.

Největší množství vyrobené močoviny (asi 90 %) se spotřebuje v zemědělství jako hnojivo. Dále je močovina významný meziprodukt pro další chemické výroby, například pro výrobu některých plastů. Má i řadu dalších méně známých a zajímavých aplikací, přidává se do krmiva pro hospodářská zvířata, používá se k rozmrazování silnic a chodníků jako alternativa k  soli, může být složkou postřiku mraků při pokusech o umělé vyvolání deště a v neposlední řadě je to kosmetická ingredience pro rehydrataci pokožky.

Močovina v pevném stavu je bílá krystalická látka. Proto je možné pozorovat bílé krystalky nebo bílý povlak všude tam, kde AdBlue® zaschne. To znamená, že na těchto místech se voda z AdBlue® odpařila a zbyla jen bílá močovina.

Říkáme-li vodný roztok, znamená to, že AdBlue® obsahuje vodu. Není to ale obyčejná voda, je to voda tzv. demineralizovaná, která se získává ve vícestupňovém procesu demineralizace zahrnujícím reverzní osmózu. Reverzní osmóza je, zjednodušeně řečeno, zařízení, které pomocí polopropustných membrán odstraňuje z vody rozpuštěné minerály a soli. Ty se i v čisté pitné vodě běžně vyskytují v hojném množství a bez nich by nám voda ani nechutnala, ale pro SCR zařízení jsou škodlivé.

AdBlue® obsahuje vodu, a to ze samé podstaty věci. Jedná se totiž o vodný roztok vysoce chemicky čisté močoviny. Voda použitá při výrobě AdBlue® ale není obyčejná voda, je to voda tzv. demineralizovaná, která se získává ve vícestupňovém procesu demineralizace zahrnujícím reverzní osmózu. Reverzní osmóza je, zjednodušeně řečeno, zařízení, které pomocí polopropustných membrán odstraňuje z vody rozpuštěné minerály a soli. Ty se i v čisté pitné vodě běžně vyskytují v hojném množství a bez nich by nám voda ani nechutnala, ale pro SCR zařízení jsou škodlivé.

Ale pozor, jakákoliv voda přidaná do AdBlue® mimo výrobní závod je už špatně. Přidáním vody do AdBlue®, byť destilované, se sice na první pohled nic nestane – vypadá pořád stejně – ale dojde tak k jeho naředění a tím k poklesu aktivní látky, neboli poklesu obsahu močoviny v AdBlue®. Toho se někdy dopustí řidič v dobré víře, že je lepší mít v nádrži něco než nic. Kromě toho, že to pozná řídicí jednotka SCR zařízení a hlásí chybu, lze to i  velmi snadno dokázat pomocí jednoduchých testů na ověření kvality AdBlue®.

Vůbec nejhorší je nalít do AdBlue® vodu vodovodní. Ta je pro AdBlue® skutečně znečišťujícím prvkem, a to i pomineme-li pokles aktivní látky. Vodovodní voda, jak již bylo řečeno výše, obsahuje velké množství rozpuštěných minerálů a solí, které jsou pro citlivé SCR zařízení škodlivé a po nějaké době způsobí jeho poškození.

Skladování
Kapalinu AdBlue® je nutné skladovat při teplotách od -5 do 25 °C, na vhodném místě chráněném před znečištěním obalu nebo zásobníku, mimo přímé slunce. Při teplotách pod -11 °C AdBlue® zamrzá a při teplotách nad 25 °C startuje postupný rozklad močoviny na amoniak (čpavek) a oxid uhličitý. To se projeví nejprve mírným, později zesilujícím čpavkovým zápachem kapaliny.

Manipulace, čerpání
Při každé manipulaci je třeba dodržovat čistotu. V ideálním případě se AdBlue® čerpá přímo z originálního obalu nebo zásobníku do nádrže auta. Není-li toto technicky možné, například v případě REKO kontejneru, je nezbytně nutné použít na přelévání čistou nejlépe plastovou nádobu. Doporučujeme používat například nové plastové kanystry, které se po každém použití pevně uzavřou a udržují v čistotě. Před jejich prvním použitím je doporučujeme vypláchnout malým množstvím AdBlue®.

Je třeba si uvědomit, že přenos AdBlue® do nádrže je kritický bod, použití nevhodného postupu nebo nevhodné nádoby může vést ke kontaminaci AdBlue®, která má za následek poškození SCR zařízení.

YzU2M