S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.
       

TOPlist

Certifikát 

Velkoobchod - Maloobchod motorových olejů a maziv.

OlejGroup.cz © 2007 - 2024


Zajímavosti ze světa olejů

Pro zobrazení článků klikněte vlevo dole pod rubrikou Zajímavosti ze světa olejů.

NT00055842.jpg

 

      -.jpg              --.jpg          logo_repsol_cuadrado__48547.jpg

 

30467.jpg                cvx_logo.jpg      

    shellaskoda.jpg     castrol_logo_180x53.gif  

                                                     

NT000E516E.jpg

homepage_banner_czech_1.gif            

            

         

        

          

Kdy a po kolika kilometrech měnit motorové oleje?

lhuile%20coulante_2.jpg

tn_helix_lube_match_1.jpg

 

Životnost olejů je dána jejich složením dle výrobce,druhem provozu a použitým systémem filtrace. V obecném povědomí automobilistů je délka výměnného intervalu oleje většinou 15 tis. km. Tady je nutné podotknout, že tento údaj je uváděn jak výrobci automobilů, tak výrobci olejů jako interval maximální. Už méně motoristů ale ví, že při převažujícím provozu v městské aglomeraci a na kratší vzdálenosti kde je zaznamenán větší počet studených startů, je nutné tento interval zkrátit až o 20 - 35%.

Další úvahy motoristů a i některých pracovníků autoservisu jdou hlouběji do tohoto tématu. Do hry se dostává viskozitní třída oleje syntetická či minerální a v neposlední řadě značka oleje.Nebude tajemstvím, že oleje značkové budou kvalitněji aditivované a tudíž budou lépe odolávat negativním vlivům které na olej provozem působí. Zatímco u olejů lacinějších bude toto procento aditiv výrazně nižší, tudíž tento olej bude rychleji ztrácet své schopnosti chránit motor. Kvalitní oleje motor chrání více a tak najedeme do GO více kilometrů při nižší spotřebě paliva,kterou málokdo do ekonomické rozvahy při výběru oleje počítá.

Z nezávislých zdrojů se dá zjistit že oleje neznačkové, zpravidla lacinější,mají omezené čistící schopnosti a po shruba 6 - 7 tis. km. jsou příslušná aditiva prakticky vyčerpaná, olej je již degradovaný a začne vytvářet karbonové úsady, což vede k předčasné GO motoru.

Pro řidiče kteří najezdí ročně menší počet kilometrů  je důležitá i časová hodnota. Dnešní moderní a značkové oleje vyrobené z neruské ropy mají udávaný maximální výměnný interval 2 roky a oleje tuzemské a neznačkové pouze 1 rok a to i v případě najetí malého počtu kilometrů ( např. 1 - 5 tis.km. za rok ). V žádném případě se nedoporučuje časovou lhůtu překračovat, protože degradace oleje z působení vzdušného kyslíku, vlhkosti a spalin pokračuje stejně rychle bez ohledu na to, jestli motor jezdí nebo stojí v garáži.

Doporučení na závěr

 

Motoristé, kteří jezdí na kratší trasy a používají:

Neznačkový olej - doporučené výměnné intervaly  8 tis.km. nebo 1rok,co nastane dříve

Značkový olej  - doporučené výměnné intervaly 12 tis.km. nebo 1 roky,co nastane dříve

Motoristé, kteří jezdí na delší trasy a používají:

Neznačkový olej - doporučené výměnné intervaly 10 tis.km.nebo 1 rok,co nastane dříve

Značkový olej - doporučené výměnné intervaly 15 tis.km. nebo 1 roky, co nastane dříve


 

Tento článek se netýká vozů jejichž výrobce udává prodloužený  interval výměny oleje.

 

Založení společnosti Castrol

O společnosti Castrol - Historie úspěchu

 

-
-
-
V únoru roku 1889 učinil Charles Cheers Wakefield možná nejriskantnější krok v celé své profesionální kariéře: odešel z mezinárodní společnosti Vacuum Oil, které zasvětil předcházejících 15 let svého života, a založil vlastní firmu. Z jeho původního zaměstnavatele se postupně stal multinárodní gigant, avšak ze společnosti CC Wakefield a Co, která si pronajala tři malé místnosti na Cannon Street v Londýně a měla 9 zaměstnanců, vyrostl Castrol.
Nové firmě se dařilo hned od začátku. Byl zde entuziasmus velké nadšení a mnoho energie, ale také odborné znalosti a obchodní kontakty zakladatele i jeho kolegů z předešlých let praxe. V roce 1901 otevřel Charles Wakefield první filiálku v irském Dublinu, kterou vedl J.C. Mason, bývalý kolega z Vacuum Oil, jenž s ním odešel do nové firmy. V roce 1905 přišel první důležitý mezinárodní obchodní úspěch - Wakefield v konkurenci několika amerických firem získal smlouvu na dodávání maziv pro státní železnice v Jižní Africe. A tak už v polovině prvního desetiletí tohoto století měl za neuvěřitelně krátký čas C.C Wakefield velmi dobrou pověst jako dodavatel olejů, vazelín a průmyslových maziv pro mechanické stroje.
V roce 1909 firma představila nový druh motorového oleje s novou obchodní značkou Castrol. Byl to výsledek několikaleté práce Wakefieldových chemiků a v tomto odvětví znamenal ohromný krok vpřed. Novinka předstihla tehdejší výrobky prakticky ve všech parametrech. Ale hlavně odstranila hlavní nedostatek tehdejších čistých organických olejů, které se běžně používaly na mazání spalovacích motorů, řídnutí při vysokých teplotách a nepoužitelnost při velkých mrazech. Oleje Castrol, směs ricinového oleje (z názvu castor oil je odvozeno jméno) a nejlepších minerálních olejů, tuhly až při teplotě -32°C, a tak mohly automobily nastartovat bez problémů i v tuhé zimě. S představením nového oleje získal Wakefield novou příležitost vyjít vstříc potřebám rapidně se rozvíjejících spalovacích motorů. Jenže jak upozornit na nový výrobek a současně dokázat také jeho kvalitu? Rozhodl se podporovat závody a rekordy. Dnes se to může jevit jako nápad v reklamě celkem běžný, často používaný a tuctový. Jenže v té době, kdy o "marketingu" měl sotva kdo tušení a dnešní agresivní reklama byla vlastně neznámá, to byl vysoce inovační krok. Koneckonců Castrol dodnes podporuje špičkové týmy v motoristickém sportu, přičemž mnoho výrobků se testovalo nejdříve v extrémních podmínkách, aby byly později k dispozici každému motoristovi.
Charles Wakefield se pustil do neznámého prostoru se zápalem jemu vlastním, i když mnoho lidí bylo tehdy přesvědčeno, že motorismus i létání jsou nebezpečné a že zaniknou. Jenže Wakefield znovu riskoval a přesunul těžiště z průmyslových maziv na celkem novou oblast maziv pro benzínové motory. Jednoduše věřil v budoucnost automobilů a letadel jako perspektivních dopravních prostředků hromadné dopravy. Z dnešního pohledu se tento riskantní podnik vyplatil víc, než si kdokoliv mohl tehdy představit.
Historie pokroku v dopravě na zemi, na moři a také ve vzduchu byla tehdy v dalších letech pevně spojena s historií Castrolu…
Čas běžel, Charles Wakefield už v roce 1909 dostal za dosažené výsledky a "služby veřejnosti" šlechtický titul, což potvrdil také později konkrétní pomocí armádě v době 1. světové války.
Dvacátá léta byla ve znamení mohutného rozvoje motorismu - na britských silnicích vzrostl počet automobilů v této dekádě ze 100 tisíc na milión!
Neustále vylepšované oleje Castrol byly pojmem a společnost se stala jednou z nejuznávanějších i v mezinárodním měřítku.
Druhá světová válka zničila množství vykonané práce na tomto poli lidské činnosti. Ale 50. léta ukončila tvrdá úsporná opatření v souvislosti s benzínem a přinesla novou vlnu rozvoje motorismu. I když toto období nebylo lehké, jméno Castrol už bylo tak slavné, že 2. srpna 1960 společnost změnila název na Castrol Ltd. Rok 1966 je dalším významným letopočtem - Castrol Ltd. se stal součástí koncernu Burmah Oil; tato transakce byla dokončena v listopadu 1966.
V dalším desetiletí následovalo ještě několik peripetií, avšak společnost Castrol z nich vyšla vstříc novému století v plné síle, a to nejen díky kvalitě svých produktů, ale i díky kvalitnímu servisu. V oblasti vývoje i výzkumu jde společnost svou vlastní cestou ve spolupráci s výrobci na celém světě a vždy je v čele usilování o ekologické výrobky.
YjI4MDU0Y